مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:24564 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:16

گاهي فكر مي كنم دين و تكاليف ديني مربوط به آدمهاي ثروتمند است و من كه فقير هستم بايد به دنبال گرفتاري خودم باشم آيا اين تفكر صحيح است ؟
در پاسخ به سؤالي كه مطرح كرديد يادآور مي شويم كه خداوند متعال براساس لطفي كه داشته انسانها را آفريده و آنان را به انجام تكاليف و وظائف دستور داده است بنابراين هر انساني وظيفه دارد دستوراتي كه به او متوجه شده به آنها عمل كند تا از اين رهگذر به رشد و كمال انساني دست يابد و در اين مسئله افراد تنگدست و غير تنگدست فرقي ندارند و چنين نيست كه مثلاً افرادي كه داراي ثروت هستند حق داشته باشند نماز و روزه انجام دهند و ديگران اين حق را نداشته باشند خير بلكه انجام تكاليف لطفي است كه به همه انسانها متوجه است در اين رابطه تذكر چند نكته اساسي لازم است:
1. شخصيت انساني به امكانات و تعيّنات ظاهري نيست يعني چنين نيست كه هر كسي در جنبه هاي مادي و امكانات زندگي پيشرفت داشته باشد شخصيت او نزد خدا والاتر و گرامي تر باشد ممكن است كسي باشد كه تنگدست و مستمند باشد اما در اثر اطاعت خدا به مقامي والا و ارزشمند دست يافته باشد قرآن مجيد مي فرمايد: ان اكرمكم عندالله اتقيكم ترجمه: همانا گرامي ترين شما نزد خدا پرهيزكارترين شماست .
بر اين اساس ما شما را به پاكي و تقوي توصيه مي كنيم شما از اينكه وضع زندگي شما بطور مطلوب نيست نگران نباشيد.
نكته دوم اينكه شما به دعا و نيايش و ارتباط با خدا و توسل به پيامبر و امامان ((عليهم السلام))اهميت بدهيد نماز و ساير فرائض واجبات ديني را باشرايط آن انجام دهيد و سعي كنيد دامن خويش را از گناه و معصيت بركنار بداريد ياس و نااميدي نداشته باشيد در كنار دعا و نيايش فعاليت هم داشته باشيد از خدا مي خواهيم تلاش شما را موفق و پيروز قرار دهد، و نابسامانيهاي زندگي شما را به فضل و كرم خويش سازمان بخشد.
نكته سوم: آنكه دنيا در فكر ديني محل امتحان است فقير باصبرش امتحان مي شود و غني با شكر و كمك كردن. باز اين به معني سكوت نباشد شما بايد تلاش خويش را بنمائيد و روزي به دست خداست و هرگز عبادت در نماز و روزه خلاصه نمي شود و كار شما هم عبادت است در ضمن يقين داشته باشيد هر كس تقوي پيشه كند در بن بست نمي ماند سوره مباركه كه طلاق را مطالعه كنيد.

( بخش پاسخ به سؤالات )

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.